top of page

הקשר בין תזונה בגיל השלישי לשימוש במוצרי ספיגה

עודכן: 15 במרץ 2023

כשמדובר בבריחת שתן למבוגרים, אנשים רבים משתמשים במוצרי ספיגה למבוגרים כמו חיתולים, תחתונים סופגים, פדים ותחבושות כדי לטפל בבעיה. בעוד שמוצרים אלה יכולים להיות פתרון מועיל, חשוב להבין שהם לא הדרך היחידה להתמודד בריחת שתן. למעשה, ישנם מחקרים המצביעים על כך שתזונה נכונה יכולה למלא תפקיד מכריע בהתמודדות עם בריחת שתן ובהפחתת הצורך במוצרי ספיגה.


ממבט ראשון, אולי נראה שאין קשר בין מה שאתה אוכל לתפקוד של שלפוחית ​​השתן שלך. עם זאת, ממבט מקרוב ניתן להבחין כי לתזונה יכולה להיות השפעה משמעותית על בריחת שתן. לדוגמה, מזונות ומשקאות מסוימים יכולים לגרות את שלפוחית ​​השתן ולהגביר את הסבירות לדליפות שתן. לעומת זאת, מגוון מזונות אחרים יכולים לעזור ולחזק את שרירי רצפת האגן, כך שיפחיתו את התדירות והחומרה של הבעיה.


בואו נסתכל מקרוב על הקשר בין תזונה לבריחת שתן, וכיצד ניתן להשתמש בדיאטה כדי לנהל את הסימפטומים ולהפחית את ההסתמכות על מוצרי ספיגה.


מזונות ומשקאות שיש להימנע מהם

ראשית, בואו נדבר על המזונות והמשקאות שעלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן ולהחמיר את בעיית בריחת השתן.

המזונות והמשקאות הנפוצים ביותר הם:

קפאין: ממריץ זה יכול להגביר את פעילות שלפוחית ​​השתן ולגרום לדחיפות, תדירות ודליפות.

אלכוהול: כמו קפאין, אלכוהול יכול לגרות את שלפוחית ​​השתן ולהוביל לדליפות שתן.

מזונות חומציים: עגבניות, פירות הדר ומזונות חומציים אחרים יכולים לגרום לגירוי בשלפוחית ​​השתן.

מאכלים חריפים: אלו עלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן ולגרום לדחיפות ולדליפות.

משקאות מוגזים: משקאות תוססים עלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן ולהוביל לדליפות.

אם אתם מתמודדים עם בריחת שתן, מומלץ להגביל או להימנע ככל האפשר ממאכלים ומשקאות אלו. פעולה זו יכולה לעזור להפחית את תדירות וחומרת הדליפות, ואף עשויה לעזור לך להימנע מהן לחלוטין.


מזון ומשקאות שכדאי לאמץ

אז, אם אתה נמנע מכל המאכלים והמשקאות האלה, מה אתה יכול לאכול ולשתות? למרבה המזל, יש הרבה אפשרויות ידידותיות לשלפוחית ​​השתן שיכולות לעזור לך לנהל את תסמיני בריחת השתן שלך. הנה כמה מהטובים ביותר:

מים: שמירה על לחות חיונית לבריאות שלפוחית ​​השתן, אז שתו הרבה מים לאורך היום.

מיץ חמוציות: מיץ זה הוכח כמסייע במניעת דלקות בדרכי השתן, שעלולות לתרום לבריחת שתן.

מזון עשיר בסיבים: אכילה מרובה של סיבים יכולה לסייע במניעת עצירות, שעלולה להפעיל לחץ על שלפוחית ​​השתן ולתרום לדליפות. אפשרויות טובות כוללות דגנים מלאים, פירות וירקות.

מזונות עשירים בחלבון: שרירי רצפת האגן שלך זקוקים לחלבון כדי להישאר חזקים, אז וודא שאתה מקבל מספיק ממקורות כמו בשר רזה, ביצים ושעועית.

מזונות עשירים בסידן: סידן חשוב לתפקוד השרירים, לכן הקפידו לכלול שפע של מוצרי חלב או מזונות עשירים בסידן אחרים בתזונה.

על ידי התמקדות במזונות ובמשקאות הידידותיים לשלפוחית ​​השתן, אתה יכול לעזור לשמור על תסמיני בריחת השתן שלך ולהפחית את הצורך שלך במוצרי ספיגה.


שיקולים תזונתיים אחרים

בנוסף למזונות ולמשקאות שאתם צורכים, ישנם גורמים תזונתיים נוספים שיכולים להשפיע על בריחת שתן. לדוגמה, שמירה על משקל תקין יכולה לעזור להפחית את הלחץ על שלפוחית ​​השתן ושרירי רצפת האגן. אכילת תזונה מאוזנת הכוללת שפע של ויטמינים ומינרלים יכולה גם לתמוך בבריאות שלפוחית ​​השתן ולעזור להפחית את תדירות וחומרת הדליפות.


לבסוף, ראוי לציין כי אנשים רבים הסובלים מבריחת שתן מנסים להגביל את צריכת הנוזלים שלהם כדי למנוע דליפות, אבל זה יכול למעשה רק להחמיר את הבעיה. כאשר אתה לא שותה מספיק נוזלים, השתן שלך הופך מרוכז יותר, מה שעלול לגרות את שלפוחית ​​השתן וליצור דחף וריח מסריח במתן שתן.



172 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page